Nobelpriset i litteratur 2012

Jag satt inne på alla tänkbara nyhetskanaler under föreläsningen och tryckte på uppdatera med jämna mellanrum för att se om något hänt. Så tog föreläsningen slut och jag gick till damrummet för att tömma tarmarna och gick in samtidigt in på twitter för att fördriva tiden. Och där, plötsligt, kom det mot mig; årets nobelpris i litteratur går till Mo Yan!
 
Då jag aldrig har hört talas om honom har jag spenderat den senaste timmen med att googla och wikipedia honom. Och jag måste säga att jag tycker att det är positivt att lyfta någon som ännu inte svävar på kanonmolnen.
 
Jobbigt bara att jag inte har råd att köpa hans böcker för att läsa in mig på vem vi ska leva med i ett år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0