Torka aldrig tårar utan handskar (1. Kärleken)

Har du inte läst den - läs den!
Har du inte sett första avsnittet i serien på SVT - gå in på SVTplay och se det!
 
Det är fantastisk och vacker roman och serie, men framförallt är det en enormt viktig roman och serie. Den handlar om det som länge varit tabubelagt i Sverige och i världen. AIDS och HIV. Läs/se den och ge de drabbade upprättelse. Läs/seden och hjälp de drabbade att sörja.
 
På frågan varför Gardell inte kom ut med romanen tidigare svarar han: "Dels har det tagit tio år att skriva romanerna och tv-serien, dels tror jag att jag har burit på en skuld för att jag lever när mina vänner inte gör det, dels tror jag samhället har en kollektiv skuld för hur det behandlade oss och inte hade varit beredd att lyssna tidigare än nu."
 

Kommentarer
Postat av: Ma

Det är en viktig bok.

2012-10-09 @ 18:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0