Jag fick inte slut på saker att skriva, livet råkade bara komma ivägen

Plötsligt tog livet fart. Ett dygn ute på Singö för att fira min äldsta vän, Antonia. En dag på Lidingö, badandes med Sabina. En helg i mitt underbara Halmstad. Ett dygn i Falkenberg, med sol, bad och en enorm hotellsäng för mig själv. Några glas vin i Stockholmsnatten med Amanda och Sabina. En begravningsdag för att ta farväl av min älskade farmor. Ett dygn i Stockholms skärgård med sol, bad och hembakade bullar hos Lollo. 
 
Och nu sitter jag här igen. Med svagt röda kinder och en mugg löjligt starkt kaffe. Fyra dagar innan jag ger mig ut på livets nästa äventyr. Med alla känslor som en sommar i hemstaden kan framkalla. Med alla tankar det medför att efter tre år lämna en annan stad bakom sig. Lite för känslig och lite för blödig. 
 
Så nu tar jag en paus i det här. Möter upp min kusin och åker ut till Stora skuggan och tittar på grisarna när de bökar i leran. För det kan man också finna lugn i.
 
Vi hörs ikväll igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0